Tatoo dag med en stor lycka och två önskningar uppfyllda.

I dag har det varit en händelserik dag, med två av mina önskningar uppfyllda.
*Trött, lycklig & glad*
(Någonstan i bakhuvudet finns tanken: Hmm... vad ska pappa säga... ;-)

Sedan en längre tid tillbaka har jag haft en tatuering, som jag verkligen velat ha,
sparad i min dator och otaliga gånger har jag sagt:
"En dag ska jag ha denna tatuering på svanken"
Så nu är den gjord!
*Äntligen*
*Stålande glad och öm*

Jag har tre tatueringa sedan tidigare och jag kan inte för mitt liv
komma ihåg att det gjorde så jä... sk.. ont.
Under den första halvtimmen höll jag verkligen på att svimma av smärta så Paul,
som är tatuerare, fick vänta flera gånger på att jag skulle "hämta" mig.
Sedan kom iallamåendet, shit vilken pärs.
Jag satt och bet i skolsryggen för att inte skrika... det hjälpte inte...
Jag kan både bita och skrika samtidigt, visar det sig ;-)
Detta var värre än att föda barn...
*Pust*

Efter mig var det Malins tur att bli tatuerad.
Hon klarade det mycket bättre än jag, hon var riktigt duktig.
*Bravo*



**Tatoogirls**



Min nya tatuering, i svanken.
*JIPPI*



Malins tatuering på vänster lår.



Tack till vår tatuerar Paul!
Inte bara duktig utan han har också ett underbart tålamod med fjolliga töser... ;-)
*Superduktig*


Som om detta inte var nog har jag i dag uppfyllt ytterligare en önskan.
Jag har bestämt att jag någon gång i livet ska njuta av en Saluki, varje dag.
Det kan jag i dag, med en alldeles underbar Alice.
*Lycklig*

Min pappa kommer förmodligen att stryka mig ur sitt testamentet nu när jag uppfyllt
två så viktiga önskningar, och det på samma dag!
Det finns vissa saker man bara måste göra.
Min farmor, som inte längre finns i livet, skulle förmodligen önska sig en egen tatuering.
"You go girl"
*fniss*
Så nu är det bara att plocka fram den röde lackväskan...
*Not*



"Alice in Wonderland"



Mats, Barbro och Tess tillsamman i trädgården före vår hemfärd till Svedala.
Kennel Seafarer är ett underbart ställe för en valp att börja sitt liv på.
Fantastiska människor och med superplanering för sina hundar.
"Så vill jag bo och leva"



Inpackade och klara, nya äventyr väntar.



Rasmus och Alice hemma i soffan, båda helt slut.

På shoppingturne med Malin & Dumle-Maria med avslutande motion...

I dag hämtade jag och Dumle-Maria en något sömnig Malin...
*fniss*
Efter att vi ätit frukost på Statoil i Lund blev vi alla lite piggare.
De har de absolut godaste baguetter jag ätit.
*mums*
Efteråt bar det av mot Höör, vi skulle till TEBA och det var rena himmelriket för oss hundtokiga.
Massa kul hittade vi så nu är vi fattiga... ;-(

Sedan bar det av till NOVA i Lund.
Först Rusta sedan ÖB för att avsluta med JYSK.
*pust* *stön*
Behöver jag tillägga att jag redan efter Rusta var helt slut...
Men Malin har en inbyggd "piska" som hon plockar fram vid tillfällen som detta...
*fniss*

Efter att jag lämnat Malin så fixade Jag och Dumle-Maria våra hundbilar.
Maria köpte en ny hundbur på TEBA som skulle spännas fast och jag tonade klart rutorna och fixade med finliret.
Äntligen klar!!



Malin har handlat nya puffar/sängar till kisarna.
(Det är de oranga sakerna hon bär på, smaken är som baken, -delad...)



Kajsa och Fabian hälsade på Fida efter shoppingturen.
Fido visar gänget runt på sina "marker".



Att få alla tre hundarna på samma bild är inte alltid så enkelt...



Tänk vad motion de får...



Fabian är helt slut, tungan hänger till knäna.
*flämt*



Kajsa har lite bättre kondis än Fabian så hon har fortfarande krafter kvar.

På Salukivalputflykt i Dalby

I dag har jag, Malin och Rasmus varit busiga
*hi hi*
Vi har varit i Dalby och tittat på Barbros Salukivalpar, underbara!
Det var inte lätt att fotografera valparna, de var inte stilla många sekunder åt gången.
Så när vi kom hem hade jag inte bara bilder söta valpar utan även mattor, dörrar och tomma gräsplättar...
*HA HA*



Rasmus och Khamseh.



Jag blir busöverfallen av ett gäng "tokiga" valpar som varit inne större delen av dagen då det regnat.
Vinthundar gillar inte regn...



Malins tur att blir busöverfallen.



Syskonkärlek!!



Rasmus och Khamseh.



Malin har Khamseh i knäet.
Den lilla sekund hon kunde vara stilla.

Hundförälskelse och hundträning

Efter mitt arbete på tisdagen åkte jag hem till Barbro som är kassör i SvVk södra avdelning.
Barbro är inte bara supertrevlig utan hon har också en hel hop med vinthundar.
 *JIPPI*
Alltså en klok person...
*hi hi*
Barbros fina salukitik Tess har fått valpar.
Gissa om jag blev förälskad...



Här på bilden ser ni Khamseh, en alldeles underbar lite tös...
*vill ha*



*VILL HA*



En hel hop med underbara salukivalpar.
Det finns forfarande valpar till salu!



I dag onsdag har Malin och jag tränat vovvarna.
Även om bilden visar två mindre aktiva individer...
*ha ha*
Malin har tränat med Fido och sedan har hon "drillat" mig och Fabian.
*pust* *Ler*
Vi har jobbat med att höja uppmärksamheten hos Fabian och ska få honom till att bli lite mer lyhörd.
Det funkade bra och det ska blir mycket bättre.
Dumle-Maria skulle varit med och tränat med Dust, men har ont i sitt knä, så henne fick vi lämna kvar hemma.
*Krya på dig*



Efter Malins och min träning så körde jag och hämtade Rasmus på hans sommarjobb.
Vi kollade på skyddsträningen på Haglösa Hundcenter.
På Bilden figgar Mats och Mari jobbar med Nitro.
Mari och Nitro arbetar på Securitas som ett team.



*Fräckt*



Nu har jag fått upp mitt klistermärke på min nya bil!
En springande whippet.
*Tjohej*

Bus på Ribban i Malmö

I dag har mamma och Peter åkt tillbaka hem till mitt älskade småland.
Ibland saknar jag skogen och de röda stugorna så det gör ont i kroppen
*snyft*
Samtidigt som det är trevligt och skoj när moder med "plastis" kommer så är det sköööönt när det åker ;-))
*Ler*

Efter att ha vila ut och hämtat nya krafter åkte jag och dogsen till Jörgen, en vän i Malmö, för att gå en promenad på Ribban.
Från att ha regnat ena sekunden till att nästa vara strålande fint väder.
*Härligt*

Fabian hittade agilitybanan men gick mest runt som han inte fattade vad den skulle användas till...
*Skratt*
Han använde A-hindret till utsiktsplats.
Ingen dum ideé!



Fabian kollar in utsikten!
Hmm... Är det den byggnaden som är Turning Turso!



Här finns det stora yter att springa runt på med massa nya dofter!
*JIPPI*



Nyinköpt Bling Bling... Lite av ett felköp...  :-(
Finns till salu på blocket för 380 kr.

http://www.blocket.se/vi/16876649.htm

LC-träning på midsommardag

På midsommardagen var det LC-träning i Flyinge, mycket trevligt!
Allt gick väldigt smidigt och som vanligt var det trevligt att träffa alla hundtokiga kamrater.
Det kom någon regnskur men annars hade vi tur med vädret.
Det finns inget dåligt väder, bara dåliga kläder! ;-)

PS: Tack till Challe Maria för hjälpen med starterna DS!



Maria släpper Fabian åt mig och han sringer tillsammans med Carinas Anton.
Anton är snabb som vinden så Fabian har inte en suck.
Fabian gör ett bättre lopp i dag än i onsdags.



Här släpper Maria Kajsa åt mig och hon springer tillsammans med Michaels Oskar.
Kajsa och Oskar gör ett toppen lopp!
Båda är lika tokiga!



Här är Kajsa åskådare strax innan sitt eget lopp.
"Matte, -vad då sitta stilla..."



Bild 1) Mamma och Peter fick följa med och blev impade!
Bild 2) Carina, Kako, Maria (sittande) och Marias kompis Josse.


Fabian och jag strax före hans lopp, vi värmer upp.



Fabian och Antons lopp.

Mamma med man kommer på midsommarbesök, -HJÄLP!

Först vill jag börja med att önska alla
GLAD MIDSOMMAR!

Hmmm.... vissa dagar är bara olik alla andra... *
I dag hämtade jag ut ett paket med hundsaker som jag och Malin beställt från Internet.
Så långt allting bra!
Jag öppnar paketet i bilen när jag står parkerad utanför Netto.
 Skräpet slänger jag sedan i deras papperskorg, (tillsammans med några av de saker som Malin beställt, små saker som inte riktig syns så lätt).
Så när hon kommer för att hämta prylarna "finns de inte"...
Det slutar med att vi två ligger utanför Netto och går igenom deras sopar, en syn för gudarna...
*BLÄÄÄÄ*
Det var värt besväret eftersom vi hittade vad vi letade efter...
*ha ha*

Mamma Bettan och hennes äkta make, med sin egen tolkning av midsommarkranser,
önskar er en fin midsommar...
*Ler*

Sedan har jag en vän som heter Malin...
Inte heller det är av ovikt i sammanhanget...




Fabian & Kajsa önskar er en fin midsommar med massor av kul!



Min och Malins midsommarhälsning!
-GLAD MIDSOMMAR-



Mamma och Peter tolkning av midsommarkransar!
Behöver jag tillägga att "Bag In Box vinet" varit framme...
*Hmmm...*



Malin har satt Mamma Bettan i arbete.
Hon syr Fido & Doggys madrassöverdrag till deras bilburar.
Själv var jag inte sämre utan hon fick snällt fortsätta med Kajsa och Fabians överdrag.
*TACK*



Malin gör sitt bästa för att hjälpa till med arbetet: hon står för underhållningen.
Någon typ av dockteater... -eller?
*Ler*



Malin har fixat en halskrage av resterna från överdragen till Snobben...
*Stackars hund*

En whippetdate med Lure Coursingträning!

Text kommer snart...
Nu måste jag sova 
*JÄSP*























Äntligen är hundmobilen klar att använda! JIPPI

Äntligen är burarna inne och bäddarna inlagda!
Kajsa är röd, Fabian blå och den gröna väntar så sin kompis...
Lägg märke till de matchande kopplena...
*LER*

En hel del prylar har också kommit på plats.
Nu är det bara lite lite finlir kvar!
Rutorna ska tonas och burarna ska göras skrammelfria.
*PUST*



På nedre plan bor Fabian & Kajsa.
Övre plan har ännu ingen hyresgäst och ska användas som extrabur.



Nästan så jag själv skulle vilja krypa in i dessa mysburar...
Lite trångt bara...



ZZzzzzzzzz
Så här trött blir man när matte har haft vänkalas.
Kajsa ligger under mitt täcke, bakom min rumpa..., -stackars hund!
*hi hi hi*
Malin, Challe-Maria, Anna, Elin och Dumle-Maria har varit hemma hos oss och ätit mattes underbara äppelpaj med vaniljglass och vaniljsås.
*Hmm.... Gott*



ZZzzzzzz
Även Fabian har däckat!
Det är jobbigt att hålla kolla på alla som fikar, kanske hamnar något på golvet...

Min nya bil omvandlas till en "Hundmobil"

I dag har vi varit hemma hos pappsen och fått hjälp med att få in de nya hundburarna.
Vilket jobb det var, tur att en av oss har tålamod.
Jag har världens bästa pappa!
*TACK PAPPSEN*

 

"Hur ska allt detta få plats"



Lastgallret fick vi kapa för att burarna skulle kunna få plats!



Tre burar finns det nu.
Slutresultatet kommer under morgondagen!
Nu är det bara finliret kvar.



Medans vissa av oss arbetade så njöt vissa andra av tillvaron och friheten... ;-)



Kajsa kommer för att kolla till sin matte.
Eftersom jag just nu har lite problem med att kunna röra mig helt smärtfritt så sitter även jag i solen och tar det lite lugt.

En dyr dag med en trevlig utflyckt!

I dag har jag fått hem min nya bil; Citroën Berlingo 1,6 Family 16v multispace.
Det känns som jag kör runt i en buss, den är superstor och har massa utrymme!
Det finns så mycket plats så jag nästan inte vet vad jag ska fylla den med, eller -jo, det vet jag: massa vovvar och roliga vovveprylar!
 *Ler lyckligt*


 
Nu ska den bara döpas!



Efter det dyra inköpet så hämtade jag upp Malin & Doggy.
Någonstans här under finns "spöket Laban" / Doggy.
Vi åkte vi till Grand-Prix och handlade nya hundburar.
Behöver jag tillägga att butiksnissen var glada när vi åkte där i från...
*hi hi*



Efter detta åt vi mjukglass i Ystad, bara för att åter ingen fira bilköpet!
*smaskens*

Sedan "tvingade"  Malin mig till både RUSTA och ÖB...

Nu är jag hemkommen, hällt upp ett glas vin och ska slänga mig i soffan.
*PUST*


Bilköp & Skogspromenad

I dag har vi varit hemma hos pappsen och hjälpt honom att städa!
 *PUST*

Efter att Malin har tjatat på mig ;-), ungefär sedan vi blev vänner, att jag ska byta bil till något mer hundanpassat, har jag nu äntligen kommit till skott...
I går satte jag in min älskade "lilla" blå bil på Blocket och i dag är den inbytad hos en bilhandlare, om allt går som jag vill... ;-) TACK, Malin!
 
MIN NYA BIL!!!

Citroën Berlingo 1,6 Family 16v multispace



Och vad gör vi i skogen förutom att promenera...
Jo, -fotografera!!
*LER*



Eller gå balansgång och leka "Följa John..."



Ett annat alternativ är att sitta vackert och bara vara sööööööööööt...



"Snabba dig, matte", tänker nog Fido.
"Jag vill busa och jaga Fabian"



Kajsa Varg!



Fabian Bus!



En mörk skönhet men integritet!
Ni som känner Kajsa vet precis vad jag menar.
Malin har tagit kortet!

Långpromenad med cykeltur, Härligt!

Sedan Doggy blev sjuk, Malins ena parsonkille, så har busaktiviteterna stannat av lite... :-(
Det viktigaste är att han blir frisk och kan återvända till gänget som den superbuskillen han är.
Hejja Doggy!
I går tog jag tag i motionsaktiviteterna lite, både vad det gäller mig och dogsen...
*ha ha*
På kvällen promenerade vi ut till Hyby och sedan cyklade vi hem.
Denna strapats tog nästa 1,5 timme... Jo, -det är sant... *Ler*
Härligt!
Vi var alla tre helt slut när vi kom hem så vi bara lade oss raklånga i soffan...
*pust*
Det är jobbigt att motionera!
Kajsa och Fabina älskar att vara ute och jogga när jag cyklar, det är riktigt skönt!

Läs mer om Doggy här (klicka)

Vi besöker Åhus och Wipparna på Kennel Gränden

I dag har jag, Fabian och Kajsa varit på besök i Åhus, hos Ingert och Leif som har whippetkenneln Gränden. Vi blev dit bjudna tillsammans med Susanne, (Kajsas uppfödare). Efter strandpromenaden blev vi bjudna på god lunch och fika, tack! Vi åkte till hundbadplatsen i Åhus, underbart! Vattnet var väldigt skönt och det var långgrunt.
Jag önskar jag bodde vi havet!



Ingert och Leif på hundbadplatsen i Åhus!



Leif och Susanne med de 4-benta: Dave och Lord.
Susanne är Kajsas uppfödare och har whippet kenneln Sotholmens.
Susanne är också vår vän och lite av en mentor för mig inom whippetvärlden.
Tack Susanne!



Whippetbus!



Whippetbus!



Bad och spring, kan det bli bättre?



Denna ljusbrindlade kille heter Grändens Lord och är Kajsan fästman!



Grändens grabbar: Lord och Dave.
Lord är en "lugn" whippetkille med pondus, han har ett underbart ansikte och är en snygging.



Mums! Här luktar det mys...  ;-)

Yddingeutflykt med bus & ett abrupt slut...

Från början var vår plan att åka till Hammarsbacke, Malin har tjatat om detta nu i flera veckor, *pust* *stön* Vi bestämde dock att vi bara orkade ta oss så långt som till Yddingesjön. Två muntra väninnor styr solstolarna och fikakorgen till strandkanten, släpper hundarna och intar position i solens riktning, *skönt*. Här sitter vi i godan ro, fikar, njuter och badar. Plötsligt så får Doggy, som är ute i vattnet och leker, problem och kollapsar. Tack vara Malins snabba insatts så får vi upp honom ur vattnet. Vi åker i ilfart till djursjukhuset. Min bil har aldrig gott så fort, (180 km/h och handen på tutan). Doggy ligger i nuläget kvar på djursjukhuset och befinner sig forfarande i ett tillstånd där man inte vet exakt vad som hänt honom.

Vi tänker på er!
www.madofi.se/

Slutligen vill jag sända mina tankar till Maria, (Dumlermaria), som igår fick avliva sin underbara Erox. Erox var en ung Schäferhane med stor potensial och ett stort hjärta, (och stora tassar  ;-)
Det bästa han visste var sin matte och henne gjorde han allt för!

Vi tänker på er!
http://dumlemaria.bloggagratis.se/





Doggy i full aktion! 
Doggy är en Parsonkille i ypperlig kondition, älskar pinnar, (stenar), vatten och sin matte!



Min födelsedagspresent från Malin och parsongrabbarna.
En badväska innehållande bl.a. dessa fina badtofflor!
Tusen Tack!




*Plask* Bus, massor av bus! *Plask*



Undra vad Fabian tänker.... Hmmm...



Drottningen solbadar! *Härligt*



Bildbevis:

Kajsa badar... inte riktigt med samma inlevelse som grabbarna grus, men dock...

RSS 2.0