Petra´s Naglar & Skönhet- **ELEVPRIS**




-Petra´s Naglar & Skönhet-

Nov -08 blir jag klar med min utbildning till Internationellt dipl. Nagelskulptris.

Fram tills dess har jag elevpris på konstnaglar.


¨Nytt sett franska/glitter: 300 kr (ord. pris: 500 kr) 

¨Nytt sett naturell: 250 kr (ord. pris 450 kr)



Konstnaglar i gel
Creatives Brisa Gel-system är ett lättarbetat, naturligt och luktfritt
material som skapar fantastiskt vackra naglar.





Petra´s

Naglar & Skönhet

0709-32 42 58


*
Kvälls & Helgöppet*


Elevpris

Nytt sett naglar

250-300 kr


Salong Hair 4U

Marknadstorget 23

Svedala


Välkommen!





Hemkommen från Kreta! *LÅNG BLOGG* (Text kommer i morgon)

Vi startade från hotellet kl. 18.00 och i natt kl: 03.00 kom jag hem från Kreta
och från en alldeles underbar semester tillsammans med min
syster Marie och vår pappa Tomas.
Det var första gången som vi gjorde en sådanhär resa tillsammans.
Något jag varmt kan rekomendera.
*Härligt*

Min och Maries resväskor, inkl. handbadage, vägde vardera 27 kg på hemresan...
Vi fick ta med oss 20 kg, utan handbagaget inräknat, på ditfärden, helt ok.
På hemfärden fick vi ta med oss 15 kg vardera inkl. handbagage...
Ehhhh.... inte riktigt genomtänkt...

Vi hade med andra ord handlat en del... ;-)


Tågstationen på Svågetorp inför avresan till Kastrup.
På Svågetorp inför avresan till Kastrup och vidare till Kreta.



Att flyga hör inte till en av mina starkare sidor...
Konstigt?
Vackert, ja absolut, men ingen häftig känsla.
Behöver jag tillägga att jag köpte några lugnande drycker... ;-)


Badbilder.


















Sociala livet.













Utsiktsbilder











Affärer i massor.






Vackra båtar.






Min systers sätt att visa saker från vår semester...











Hotellet.








Hälsningar från Kreta

- Härligt väder, god mat & underbart sällskap! -

Petra är o lapar sol och gottar sig.. *fuskigt*



                                                               // assisterande bloggmaster

En hälsning från Alice tralalalaaaaaaaa


En sång från en liten salukivalp!

"Jag är en saluki, en busig salukivalp
Tralalallalalaaaaaaaaaaaaaaaaa
Jag är busig, busig, så jädrans busig hahahaaaaa
För jag är en salukivalp tralalalalaaaaaaaaaaaaaa
En busig salukivalp hahahahaaaaa"


Kan jag få hjälp med fortsättningen.....

?
?
?


Finbesök

I dag fick vi finbesök från Malmö.
Annika, en fd. arbetskamrat, kom på besök!
*JIPPI*
Annika hade med sig Suchi!!!!
We love!!!
43 bitar av himmelriket!
Inköpta i Lund.
*TACK för middagen*

Annika ska bo hemma hos oss när jag reser till Kreta.
Hon ska vara både hundvakt och Rasmus"vakt"... ;-)

Kajsa fullständigt älskar Annika, det har hon gjort från första börja.

Alice har sin pudelkompis Tess på besök.
De har busat som bara två polare kan göra.
*KUL*



Tess och Annika.



Alice, Annika Kajsa och Fabian myser.



Alice i egen hög person.



Tess!

Sista dagen i skolan före praktiken.

I dag var det sista dagen i skolan före praktiken.
På förmiddagen hade vi modeller och på eftermiddagen genomgång.
Nu har vi praktik och självstudier under en tid för att sedan komma
tillbaka och tenta både praktiskt och teoretiskt.



Samlade för fika och genomgång.



Två stjärnor!
Nina, vår lärare och Iia som är återförsäljare för
Creativ och har butiken på skolan.



Min sista och 5:e modell.

Skolbilder från måndagen & tisdagen!

Under måndagen och tisdagen har vi haft våra första modeller.
Mycket lärorikt och skoj.



Här får Monika sina nagler skulpterade.
Monika var modell 1.



Mycket information att ta in och sedan utföra i praktiken.
Tur att vi har så bra lärare. ;-)



Monikas nagler.
FÖRE / EFTER.



Modell 2 & 3.



Modell 4.



Rebecka och Evelina i full koncentration.



Och så till sist, vår allas härliga Petra.
Ser fram emot att se henne festa loss...
*fniss*

Bilder från Laröd tagna av Catja Bjermo

 
På utställningen fanns också Catja Bjermo.
Härlig tös som är fotograf och Salukiägare!
Hon hade vänligheten att ta några bilder på oss!
TUSEN TACK Catja!

http://bjermo.se/sida1.htm








Utställning i Laröd 13/9

Den 13/9 var det åter dax för vinthundsklubbens årliga utställning i Laröd/Hbg.
Den är planerad i anslutning till utsällningshelgen på Sofiero.
Vinthundarna har sin dag på Sofiero den 14/9.
Alice är för ung för att ställas där.

Så kl. 07.00 bar det av till Laröd, Ralle skulle ha följt med men behövde sova ut.
Så in i bilen och iväg till utställningen.
Väl där så var det veterinärsbesiktning och kataloginköp.
Det var totalt 31 stycken Salukivalpar, och det är väldigt många i detta sammanhanget.
17 tikar och resten hanar.

Barbro, Alice uppfödare fick 2 tikar placerade av 5 st möjliga placeringar, (av 17 tikar).
1:a placering och 4:e placering.
**GRATTIS**

TACK till ChalleMaria som var fotograf under visningen!!


Utställningsringen och uppställningsordning för placerade hundar.



Speakern: Sigvard Leadel, välkomnar alla och vi är glada för att vi
hade tur med vädret.



Här 1:a placeringstiken, Alice syster.
Annika visar henne.



Här bedöms Alice av domaren.
Alice ville inte samarbete, trots träning...
Vi behöver nog båda gå på ringträning i det snaraste.
Hon är dock bara 4 månader så jag får inte begära för mycket
av henne i dagsläget.



Kan bara konstatera att vi ska hårdträna att jag får ta i henne
och ställa upp henne inför domaren.
Det ville hon inte alls i dag så godiset fick, TYVÄRR, komma in lite i bilden
och jag fick låte henne ställa upp sig själv utan tillrättning.
Det gick hyfsat men ska bli mycket bättre!



Alice hoppar lite och tycker vi ska busa istället så jag får hålla
ner henne lite med kopplet.
Lite mitt eget fel då jag tog fram godis för att få hennes uppmärksamhet.



Återigen domar bedömning.
Bilden till höger är placering 4 + 5.



Bilden till vänster visar Alice kullbror och bilden till höger
Alice kullsyster, (1:a plac).



Pigga och vakna vid ankomsten och schack matt efter uppvisningen!
*MYS*



Syskonkärlek eller siamesiska tvillingar?
*Skratt*



Våra kompisar.








Avslut på kvällen.



Tarja kom på besök och jag passar då på att blocka fram nin IKEA Helmer hurts,
som ska byggas ihop.
Ralle och jag har dragit oss för detta i mer än en vecka...
Tarja är envis som en bi och snäll som ett lamm, så hon ställer så klart
upp på att vi ska hjälpas åt med denna mindre stimulerade uppgift.

PS: Lägger ni märke på att vi börja när det är ljust ute
och fortfarande håller på när det är mörkt...

I dag ska detta skräpet tillbaka till IKEA i en svart sopsäck!!

Nya skolbilder

Nu har jag gått i skolan i två veckor!
Det är första veckan som jag lär mig skulptera naglar och det är superkul!
Det är verkligen roligt och vi är ett trevligt gäng som tar lärdom av varandra.



Sara skulpterar en nagel på Linda.
Rebecca och Mirrella skulpterar vars en nagel på Evelina.
Vår underbara "fröken" Nina håller ett vakande öga på oss!



Evelina blir supernöjd med sin nagel.
Toppenfin!




Att få naglarna till att bli fina är inte så lätt utan det krävs en hel del träning.



Min första nagel som jag gjorde med franska skulptering.



Under helgen hade vi i läxa att göra ett helt sett naglar.
Christel, som själv är nagelskulptris, fick stå till förfogande.
Det var verkligen nyttigt att få göra ett helt sett på samma person!

Lite fler bilder från utställningen i Burlöv den 6/9-08

I dag funkar bloggservern bättre så här kommer lite fler
blandade bilder från utställningen.



Alice uppfödare, Barbro, och Alice kullsyskon.
Systern kommer sedan på 3:e plats och brodern blir BIR & BIS.
Alla valparna i kullen skötter sin första utställning med bravur!
Lugna och fina!



Blodhunden Fillini tar det lika lugnt!
Underbar!!



Barbros hörna!






BIR finalen!


Alice hörna!


Strategi talk!



En skoldag på N F Education i Staffanstorp


Just nu går jag några utbildningar på N F Education i Staffanstorp.
Jag ska bli nagelskulptris och lite annat smått och gott.
Eftersom jag har en kropp som inte alltid vill som jag är detta tänkt som ett
komplement till mitt vanliga jobb.

När jag är klar med mina utbildningar kommer ni att kunna
boka tid för diverse olika skönhetsbehandlingar!

Skolan är underbar, "fröknarna" är ännu bättre och kvalitén på utbildningen är bäst!
Mycket pedagogiskt, strukturerat och genomtänkt!
*I like*



Vi är 7 st tjejer som går SPA och Manikyr.
5 av oss går vidare till att lära oss skulptera naglar, BRISA grundkurs.
1 ny tjej kommer på måndag.
Här har vi SPA Pedikyr.
Underbart skönt!



Lektion.



Genomgång med "fröken" Petra.
Fröknarna Nina och Andrea kommer till lektionen.



SPA Pedikyr och teori.



Det finns en lite butik för oss att handla prudukter till kommande behandlingar.
*Himmelriket*

Hundutställning i Burlöv 6/9-08

I lördags var vi på Alice första inoff. hundutställning.
Utställningen gick av staplen på Burlövs brukshundsklubb.
Det regnade på morgonen men sedan hade vi tur med vädret,
det var varmt och skönt.
Rasmus följde med och var fotograf och assistent ;-)
Alice tyckte det var bra att brossan var med!
*TACK RALLE*



Rasmus & Alice inför tävlingen!



Vi blev ett härligt gäng som njöt av dagen tillsammans!
Förutom Alice uppfödare, Barbro, och kullsyskon så var Linda där
och ställde ut sin svenska-danska gårdshund, Billy.
Dessutom fann vi blodhunden Fellini.
Han är 5 månader och helt fantastisk trevlig, -lugnent själv.
Hans tassar är lika stora som tefat...  ;-)
Han ska bli ca: 10 cm högre och kraftigare, -shit...



Här försöker jag och Linda att fixa uppställningsbilder på Billy.
Billy blev BIR.
*GRATTIS*



Totalt var det 5 st Salukivalpar som ställdes ut.
2 killar och 3 tjejer.
Alice kom på 2:a plats, vilket jag är nöjd med.
Tiken som vann var verkligen fin!
Alice kullbror blev BIR och BIS.
GRATTIS!


Domaren:
"Detta är tre högklassiga salukidamer som ställs ut här i dag,
jag får kalla kårar och det är inte lätt att bestämma sig"


Kritiken
Valp av utmärkt typ. Mycket välkonstruerad. Mycket harmonisk. Härligt uttryck.
Rör sig alldeles som man ska. Hög klassig, lovande!

Just nu...

Just nu händer det så mycket att jag inte hinner sätta mig ner och blogga...
*Pust*

I måndags började jag skolan.
Jag ska bli nagelskulptris.
Så just nu går jag första delen av den utbildningen: SPA & Manikyr, väldigt roligt!
På måndag börjar fortsättningen.
Då ska jag börja lära mig bygga naglar i gel.
Skolan jag går på ligger i Staffanstorp.
Alice är hos sin uppfödare på dagarna och leker med sina syskon.
När hon kommer hem är hon helt slut, SKÖNT ;-)
När jag kommer hem så är jag också helt slut, det är långa dagar.
Kajsa och Fabian passar huset medans Christel och Rasmus tar hand om dem tillsammans.
*TACK*

Förutom mig själv så är nog alla i Lc-gruppen helt slut efter Sjöbo Provet.
I måndagskväll hade vi ett utvärderingsmöte där vi kunde konstatera att vädergudarna
INTE var på vår sida och att alla funktionärer ska ha en
stor eloge som klarade provet trots alla motgångar.
Sedan finns det en hel del saker att förbättre!
'PUST*



I dag har jag och Malin varit på IKEA.
Malin, (Team MADOFI) har flyttat till Svedala.
Tänk, nu har jag en så fin vän så nära, vilken tur jag har!
Malin och Fido klarade LP1 i söndags, GRATTIS!!
*JIPPI*

Malin handlade massor av saker, tur att hon är "superstark".
*Fniss*
Mig har hon nämligen ingen som helst nytta av när det gäller att bära tunga saker.

I dag har jag även fått veta att Alice uppställningsbilder som Annika har
 tagit på henne har fått cirkulera runt bland Salukifolket...
Och gissa, hon har bara fått "stående ovationer", inget negativt, (än så länge).
Hennes huvud har fått superbra kritik!
*Stolt matte*




Så nu väntar sängen!
Godnatt & Sov Gott!
*Jäsp*




RSS 2.0