Gillar du Blåbärs- eller Hallonfil... ;-)

För att göra en lång historia kort och lite rolig så ska jag berätta
hur jag blev väckt i lördags.
Jag ska redan nu i början av texten avslöja en del av poängen.

Gillar du blåbärsfil så gillar du killar.
Gillar du hallonfil så gillar du tjejer.

Tydligen ett allmän vedertaget begrepp för många andra men inte för mig.
För mig innebärt det, iaf fram tills nu, frukost!
MAT!




En av mina absoluta bästa vänner och barndomskamrater
gillar både blåbärs och hallonfil.

COOLT
Tänk att hennes chans att hitta en partner ökar med det dubbla!
"You go girl"

Så, alltså denna lördag ringer min mamma och väcker mig 13.45.
Man skulle kunna påstå att jag behövde sovmorgon -)

MAMMA:
-Petra, visste du att Kim slutat äta blåbärsfl!!!

JAG:
-Jäsp! Va? Jag bryr mig inte om vad Kim äter till frukost.... Öhhhh...

MAMMA:
Frukost?

JAG:
Ringer du och väcker mig för att berätta vad hon väljer att äta.

MAMMA:
Nej, de är slut mellan henne och hennes sambo.

JAG:
Men vad har det med filmjölk att göra?

Ja, ni kan ju själv föreställa er hur detta samtal har gått till innan jag fattar vad
innebörden på de olika filsmakerna innebär...


Jag vill samtidigt säga att jag hoppas att Kim och Johan verkligen blir ett par igen!
Ni är fantastiska båda två!!

IKEA: Mössa, kladdkaka & wienerbröd!

Jag och Jesper har varit på IKEA.
GOTT!!!
Jag handlade lite till salongen och gick lös på barnavdelningen...
Tänk, även om man inte tänkt handla utan utan titta så kommer man
ALLTID hem med minst en kasse med prylar.
Vissa mer användbara än andra... 



Roliga mössor men de finns TYVÄRR bara i barnstorlekar!



Som tur så har IKEA världens godaste kladdkaka!



Jesper älskar wienerbröd!

Alice Houdini

Alice har nu även lärt sig att öppna dörrar...
Hmm...
Som tur är så öppnas vår entréport innåt och är ganska så tung
så hon kommer bara ut i trapphuset.
Hi HI



Naglar på Irene som är barnpedagog








En whippet om natten...

Fabian Bus en natt när han är som mysigast...
ZZZZZZZZZZZZZZZZZZ
zzzzzzzzzzzzzz





Lite nagelbilder på en hundtrimmerska ;-)

Här kommer lite nagelbilder!
Bilderna är tagna på Lolla som arbetar som hundtrimmerska.
Naglarna håller perfekt trots mycket vatten och arbete med händerna.



På den franska delen har jag använt ett soft whit gel,
det blir inte så extremt vitt utan lite mer naturtroget.
Naglarna är även dekorerade med glaspärlor.



Nageln är tun och har en naturtrogen form.
Lolla kommer på återbesök varje 4-5 vecka och därför har jag använt ett
halvtäckande gel så utväxten inte kommer att synas speciellt mycket.



Naglen passar in med Lollos hand och naturliga nagelform.
Handen ser symetrisk ut passar henne som person.

TACK!! **ChalleMaria**

*STORT TACK*

Här kommer ett *STORT TACK* till ChalleMaria som har hjälpt 
mig med LC-redovisningen och LC-höstprovet.
Bara att inse att jag är värdelös på detta ;-)
Det som tar mig evigheter tar henne typ 5 minuter!



Här har ChalleMaria precis hämtat hem BUSFRÖET IZAC.

Läs mer om Maria och hennes hundäventyr på:

http://mariaswhippar.blogspot.com/


Övernattnig hos Familjen Ekström/Bengtsson

Min övernattning hos Anna och hennes fem underbara barn.

Mitt parkettgolv ska under tisdagen slipas och lackas.
Det innebär att vi inte kan sova hemma.
Fröken Anna med sina barn har erbjudit mig sin soffa.
Ralle sover hemma hos sin polare Grube.

I Familjen finns också två katter.
Pottis och Gustav.



Här festar Pottis på vispgrädde.



Gustav och Kajsa.
Kajjan i bur då hon hellre äter katter än leker med dem...  ;-)

Tack till Anna med familj.

Utmanad!!

Jag har blivit utmanad av ChalleMaria!
http://mariaswhippar.blogspot.com/

En rolig utmaning

Gå in i mappen:
Mina bilder på din dator.
Gå till den sjätte mappen och därefter väljer du det sjätte kortet.
Visa den bilden i din blogg och skriv något om den.
Invitera sex stycken nya att vara med på utmaningen.
Länka till dem och låt dem veta att de är utmanade.



Den 6:e mappen och den 6:e bilden är en bild på när
min bästa Roger gifter sig med sin älskade Jenny.
I dag har de villa, volvo, vovve och en fin son.

Roger och jag har vuxit upp tillsammans och
hittat på mer rackartyg än ni bara kan föreställa er!
Det mesta barnförbjudet...

Jag fick äran att hålla tal på deras bröllop.
Tyvärr kunde jag inte avslöja så mycket eftersom
då hade jag avslöjat mig själv...
*fniss*
Nu utmanar jag:

Malin
http://www.madofi.se/

Ninna
http://www.frureimers.blogspot.com/

Iia
http://hxn.zoomin.se/

Kim
http://www.123minsida.se/kim1

Linda
http://lucaswilner.blogspot.com/

Anna
http://pelleerovraren.blogspot.com/

RSS 2.0