Glömda julklappar, bajs i gardroben och en valp =)

Glömda julklappar
Hoppas ni alla haft en fin jul med nära och kära!
För vår del bar det av till de smålandska skogarna.

Dagen före julafton packar vi bilen för vår avfärd till
Mamma/mormor och hennes man Peter.
Eftersom vi bara skulle stanna 2 dagar så packar vi lätt,
annars brukar vi packa som om vi skulle flytta dit.

Nå väl...
När vi kommer till Helsingborgstrakten säger min älskade son:
-Mamma, kolla bilarna, de är fullproppade med julklappar, häftigt!
-Va sa du?
-Ja, kolla bilarna, det är julklappar överallt.
-SHIT!! Ralle, vi har glömt julklapparna hemma!!

Vi bryter båda ut i skratt och Rasmus menar att han tyckte
väl att vi packade lite denna gången!
Hur löser vi nu detta då?
Jo, vi ringer till pappa/morfar och berättar vad som hänt.
Vi vänder bilen och kör till Lödde där pappa får husnycklarna
och han kör och hämtar klapparna.
Vi kommer att träffa pappa i småland hos min storasyster
på julafton och där får vi tag på vår julklappar.




Bajs i gardroben

På julafton ska Rasmus och jag åka till min storasyster
och fira jul över dagen.
Eftersom jag packat lätt gör jag ett besök i morens gardrob.
JIPPI, superkul!
Hon är verkligen en shoppoholiker...
Hon har en gardrob man kan gå in i, ett litet rum.
Jag är upptagen med att prova kläder och mamma med
att plocka upp efter mig, jag har nämligen en superpedant mamma.
-Vem har fisit???
-Inte jag!!
Alla tycker det luktar fruktansvärt, och tro mig det luktar i hela huset.
Alice har bajsat i mamma gardrob!

En valp
Nu vet jag vad alla tänker!
-Inte har hon väl skaffat sig en fjärde hund...
Nepp, det har jag inte!!
Ni kan vara lugna!

Min bror, som är jägare, har varit och hämtat en valp
som han ska använda i jakt.
Så innan vi kör hem så får vi titta på denna
lilla bruna underbart söta 8 veckors valp.
En lite Vilma!

Världens bästa syrra, men dålig på att dricka!

Återigen vill jag bara berätta att jag har världens bästa storasyster!

I dag har hon inte bara lagat all maten till pappas kalas,
utan även fixat all planering och dukning.
Dessutom höll hon tal, (annars brukar hon lägga över det på mig).

När jag i går bakade tårtan alá storasyster så ringde jag henne fem gånger för att
 få vägledning och det gav resultat, tårtan blev supergod!
Däremot gjorde min systerdotter Hanna Panna mindre bra ifrån sig
när hon skulle göra smörkrämen, den fick vi slänga...
*Fniss*

Jag lämnade kalaset lite tidigare eftersom jag hade hundarna att tänka på.
Hon lovade att "fira/dricka" för mig också, toppen!
Tänk så kul hon ska ha...
Jag ringde för en stund sedan för att kolla läget på kalaset,
-Hon kunder fortfarande båda tala klart och gå...
-Dålig stil!!

Pappa däremot hade gjort ett bättre jobb,
-Han kröp visserligen inte men talat var helt klart påverkat...
*The old man is still going strong*

Pappa 60 år, världens bästa syrra & tårtbak...

På söndag fyller min pappa 60 år, man kan tro att han inte är mer än 46 år...
Vilket gör mig till 25 år..., eller... hi hi

Min storasyster, som förresten är världens bästa storasyster,
(berätta inte det för henne, hon blir bara mallig),
har organiserat hans dag och min uppgift är att baka tårtan.
Som den gottegris jag är så ska det nog gå bra men eftersom jag inte är
någon "bullmamma" utan mer en arbetsnarkoman så
ska jag meddela resultatet senare.. ha ha

En bild på världens bästa storasyster.
En bild från Kreta sommaren 2008.
Då var hon som allra bäst,
(säkert mycket därför att hon vara lite berusad större delen av tiden... haha)





Jag har bara ätit denna underbara skapelse och den är helt sandslöst underbart god,
(iaf när storasyster Marie bakar den).


Tårta Crispies!
 
4 äggvitor
3 dl socker
3 droppar ättika
3dl rice crispies (flingor)
 
Vispa äggvitor + socker mycket!
rör i resten .
125 grader i 1 timma och 10 minuter i långpanna med smörat papper.
 
Kräm
4 äggulor
3/4 socker
sjuder till första bubblan synes.
tag av kastrullen. klicka i 125 gram margarin.
lägg ihop tårtan.
Botten+kräm+botten+grädde+bär
 
Är man många gör man 2 annars delar man tårtbotten på hälften.
Grädde och bär lägger man på precis innan man äter den !

36 år och fortfarande lyder jag min pappa... =)

Snart så fyller min älskade pappa 60 år och det ska vi naturligtvis fira.
Min storasyster Marie kommer ner till skåne från småland.
Med henne kommer hennes två döttrar, Elin och Hanna.
Hanna, som den äldsta heter, fyller inom kort 18 år.
Hanna har deklarerat för sin mamma att hon ska piersa naveln...
Mamma Marie har vid ett svagt ögonblick, när Hanna var 15 år,
lovat henne att hon ska få göra just detta.

Jag lovar min storarsyster att boka tid till både Hanna och mig själv.
jag ska dock INTE piersa naveln, (den hittar jag inte),
utan min plan är att piersa tungan.
Sagt och gjort, jag ringer till min pappa och småpratar lite och
samtidigt berättar jag den glada nyheten att jag och
min systerdotter ska gå och pirsa oss tillsammans...

Det skulle jag då INTE ha gjort för min pappa har nämligen
ändrat på min plan att piersa mig....
Låt mig då påminna er om att jag fyllt 36 år...
Den argumentationen höll inte hos min pappa iaf...

Han låter mig veta att den planer är inställd!!!
För tid och evighet...
Jag fick annars piersa mig var som helst...
Jag fick t.o.m. piersa 19 ringar på ställen han slapp se...
Men i tungan var inte aktuellt!

Ni som känner mig vet hur det hela kommer att sluta.
Mmm... mycket riktigt, det blir ingen tungpiersing...



**Älskar dig pappa**

Änglavakt *Jag vill ha ett trollspö av tomten i julklapp*


http://madofi.webblogg.se/index.html



Jag är bara tvungen att skriva av mig...

En av mina fina vänner, Malin MADOFI, var för en lite tid sedan med
i en trafikolycka där den andra föraren beslöt sig för att avlägsna sig från platsen!
Hon blev krängd av vägen och voltade flera gånger med sin bil.
Tack vare en helsvetsad massiv stålhundbur finns hon i dag i livet...
*Snacka om änglavakt*







I går körde jag Malin till tåget och att se denna annars så
handlingskraftiga och beslutsamma tös vara så ömtålig och
beroende av sin omgivning gör mig så himla ledsen och förbannad!






Jag vill bara kram henne och hålla om henne men det går inte...
Hon är så mörbultad att jag knappt kan kram henne...

Så nu vill jag bara protestera mot den fega jädrans människan, (typen),
som körde den andra bilen och bara lämnade Malin i diket innan
ambulans och räddningspersonal var på plats!

När jag pratar med Malin blir jag som lejonhona som bara
vill ställa allting till rätta, som vi alla vet så
går det inte att spola tillbaka tiden...


*Jag vill ha ett trollspö av tomten i julklapp*







Jag tycker vi protesterar tillsamman!!



*HJÄLP* *HJÄLP* *HJÄLP*

Jag behöver hjälp att göra min hemsida!!

Petrasnaglarochskonhet

Någon som är sugen?

Tjohejsan Petra!

Skyltsöndagens bilder & händelser

Salong Hair 4U´s julskyltning 2008.
Salongen är nyrenovers!!












Sara ligger modell för att få ögonfransförlängning.





FÖRE & EFTER

Bodil får ögonfransförlängning!





Christel´s Fotvård!

Hos Christel kostar fotvård bara 270 kr!

Christel ger gratis fotmassage under julskyltningen!



Anna, som äger salongen, gör sin son snygg i håret.



På salong Hair 4U har vi en fantastiskt duktig massör: Monica!

RSS 2.0