Glömda julklappar, bajs i gardroben och en valp =)

Glömda julklappar
Hoppas ni alla haft en fin jul med nära och kära!
För vår del bar det av till de smålandska skogarna.

Dagen före julafton packar vi bilen för vår avfärd till
Mamma/mormor och hennes man Peter.
Eftersom vi bara skulle stanna 2 dagar så packar vi lätt,
annars brukar vi packa som om vi skulle flytta dit.

Nå väl...
När vi kommer till Helsingborgstrakten säger min älskade son:
-Mamma, kolla bilarna, de är fullproppade med julklappar, häftigt!
-Va sa du?
-Ja, kolla bilarna, det är julklappar överallt.
-SHIT!! Ralle, vi har glömt julklapparna hemma!!

Vi bryter båda ut i skratt och Rasmus menar att han tyckte
väl att vi packade lite denna gången!
Hur löser vi nu detta då?
Jo, vi ringer till pappa/morfar och berättar vad som hänt.
Vi vänder bilen och kör till Lödde där pappa får husnycklarna
och han kör och hämtar klapparna.
Vi kommer att träffa pappa i småland hos min storasyster
på julafton och där får vi tag på vår julklappar.




Bajs i gardroben

På julafton ska Rasmus och jag åka till min storasyster
och fira jul över dagen.
Eftersom jag packat lätt gör jag ett besök i morens gardrob.
JIPPI, superkul!
Hon är verkligen en shoppoholiker...
Hon har en gardrob man kan gå in i, ett litet rum.
Jag är upptagen med att prova kläder och mamma med
att plocka upp efter mig, jag har nämligen en superpedant mamma.
-Vem har fisit???
-Inte jag!!
Alla tycker det luktar fruktansvärt, och tro mig det luktar i hela huset.
Alice har bajsat i mamma gardrob!

En valp
Nu vet jag vad alla tänker!
-Inte har hon väl skaffat sig en fjärde hund...
Nepp, det har jag inte!!
Ni kan vara lugna!

Min bror, som är jägare, har varit och hämtat en valp
som han ska använda i jakt.
Så innan vi kör hem så får vi titta på denna
lilla bruna underbart söta 8 veckors valp.
En lite Vilma!

Kommentarer
Postat av: Ninna

hahaha alice e cool, gud så jag skrattade när jag läste att hon bajsat i garderoben.

Allt väl med dig?

får höras och ses snart. Kram på dig!

2008-12-27 @ 20:28:53
Postat av: Mamman

Hej, varför blev jag ej förvånad,"glömda julklappar" det viktigaste var ju med .Tack för en mysig Jul,o vi önskar Gott Nytt År. Krammisar.

2008-12-28 @ 23:19:11
Postat av: NETTAN

Du är snurrigare än jag trodde....

kram nettan

2008-12-29 @ 18:11:44
URL: http://olssonsivinninge.blogg.se/
Postat av: Anna & Pelle

Gott nytt år Petra! Hoppas det blir ett riktigt bra år för dig och hundarna! Kramen

2009-01-01 @ 11:20:20
URL: http://pelleerovraren.blogspot.com
Postat av: victor

Hej,Kolla gärna in min blogg och skriv under min petition om åldrandet

http://www.thepetitionsite.com/1/besegra-ldrandet-och-ldersrelaterad-sjukdom

Du kan göra skillnad!

2009-01-01 @ 11:24:50
URL: http://victorbjoerk.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0