Pappa 60 år, världens bästa syrra & tårtbak...

På söndag fyller min pappa 60 år, man kan tro att han inte är mer än 46 år...
Vilket gör mig till 25 år..., eller... hi hi

Min storasyster, som förresten är världens bästa storasyster,
(berätta inte det för henne, hon blir bara mallig),
har organiserat hans dag och min uppgift är att baka tårtan.
Som den gottegris jag är så ska det nog gå bra men eftersom jag inte är
någon "bullmamma" utan mer en arbetsnarkoman så
ska jag meddela resultatet senare.. ha ha

En bild på världens bästa storasyster.
En bild från Kreta sommaren 2008.
Då var hon som allra bäst,
(säkert mycket därför att hon vara lite berusad större delen av tiden... haha)





Jag har bara ätit denna underbara skapelse och den är helt sandslöst underbart god,
(iaf när storasyster Marie bakar den).


Tårta Crispies!
 
4 äggvitor
3 dl socker
3 droppar ättika
3dl rice crispies (flingor)
 
Vispa äggvitor + socker mycket!
rör i resten .
125 grader i 1 timma och 10 minuter i långpanna med smörat papper.
 
Kräm
4 äggulor
3/4 socker
sjuder till första bubblan synes.
tag av kastrullen. klicka i 125 gram margarin.
lägg ihop tårtan.
Botten+kräm+botten+grädde+bär
 
Är man många gör man 2 annars delar man tårtbotten på hälften.
Grädde och bär lägger man på precis innan man äter den !

Kommentarer
Postat av: Mia storasystern i småland

Först vill jag bara be dig byta bilden på mig,skulle tro att jag är äldre än dig.Nu har jag på mindre än två veckor klarat av vår pappas 60 års dag och min dotters 18 års dag så nu hoppas jag det är lugn i allafall en vecka. Ha det gott många kramar Mia

2009-01-03 @ 22:48:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0