Utställning i Laröd 13/9

Den 13/9 var det åter dax för vinthundsklubbens årliga utställning i Laröd/Hbg.
Den är planerad i anslutning till utsällningshelgen på Sofiero.
Vinthundarna har sin dag på Sofiero den 14/9.
Alice är för ung för att ställas där.

Så kl. 07.00 bar det av till Laröd, Ralle skulle ha följt med men behövde sova ut.
Så in i bilen och iväg till utställningen.
Väl där så var det veterinärsbesiktning och kataloginköp.
Det var totalt 31 stycken Salukivalpar, och det är väldigt många i detta sammanhanget.
17 tikar och resten hanar.

Barbro, Alice uppfödare fick 2 tikar placerade av 5 st möjliga placeringar, (av 17 tikar).
1:a placering och 4:e placering.
**GRATTIS**

TACK till ChalleMaria som var fotograf under visningen!!


Utställningsringen och uppställningsordning för placerade hundar.



Speakern: Sigvard Leadel, välkomnar alla och vi är glada för att vi
hade tur med vädret.



Här 1:a placeringstiken, Alice syster.
Annika visar henne.



Här bedöms Alice av domaren.
Alice ville inte samarbete, trots träning...
Vi behöver nog båda gå på ringträning i det snaraste.
Hon är dock bara 4 månader så jag får inte begära för mycket
av henne i dagsläget.



Kan bara konstatera att vi ska hårdträna att jag får ta i henne
och ställa upp henne inför domaren.
Det ville hon inte alls i dag så godiset fick, TYVÄRR, komma in lite i bilden
och jag fick låte henne ställa upp sig själv utan tillrättning.
Det gick hyfsat men ska bli mycket bättre!



Alice hoppar lite och tycker vi ska busa istället så jag får hålla
ner henne lite med kopplet.
Lite mitt eget fel då jag tog fram godis för att få hennes uppmärksamhet.



Återigen domar bedömning.
Bilden till höger är placering 4 + 5.



Bilden till vänster visar Alice kullbror och bilden till höger
Alice kullsyster, (1:a plac).



Pigga och vakna vid ankomsten och schack matt efter uppvisningen!
*MYS*



Syskonkärlek eller siamesiska tvillingar?
*Skratt*



Våra kompisar.








Avslut på kvällen.



Tarja kom på besök och jag passar då på att blocka fram nin IKEA Helmer hurts,
som ska byggas ihop.
Ralle och jag har dragit oss för detta i mer än en vecka...
Tarja är envis som en bi och snäll som ett lamm, så hon ställer så klart
upp på att vi ska hjälpas åt med denna mindre stimulerade uppgift.

PS: Lägger ni märke på att vi börja när det är ljust ute
och fortfarande håller på när det är mörkt...

I dag ska detta skräpet tillbaka till IKEA i en svart sopsäck!!

Kommentarer
Postat av: ninna

varför gick den inte att få ihop?

jag funderade på en vit sådan ju :-/

nu börjar man bli lite tveksam ju :-/

Kan väl höras?

Kram

2008-09-14 @ 19:48:39
Postat av: Maria

De va så lite. O grattis än en gång!

O nästa gång du har IKEA problem ring in proffs, de vill säga MIG !!

Kram Maria

2008-09-16 @ 09:45:07
URL: http://mariaswhippar.se
Postat av: Jenny Helming

Hej!

Bilderna från utställningen ser ju jättefina ut och jag tror inte du behöver träna så mycket, hon är ju fortfarande bebis, det kommer nog...

Hälsningar Jenny o Nokia



PS:Snygga kompisar du har "fniss" vi är ju med :D

2008-09-16 @ 14:04:09
URL: http://helmingscorner.blogspot.com
Postat av: Carolina

Måste ha varit jättekul att få se så många valpar på en och samma gång!

2008-09-17 @ 06:43:31
URL: http://www.zandirah.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0