Alice Sprallis!

Min första saluki!
En underbara tålamodsprövande tjej.
Hade det funnits en utmärkelse i att hitta på så många bus på så 
kort tid som möjligt hade Alice varit den självklara vinnaren.

Alice är född den 2 maj -08 och börjar bli en stor tös.
Hon är snart 9 månader gammal och bör snart ha sitt första löp.
Man brukar säga att tiken lugnar ner sig lite efter sitt första löp och vi kan
väl säga som så att detta är det enda löp jag verkligen längtat efter...
Hi Hi



Liten och fotfarande hjälplös...



Buset börjar komma fram men är fortfarande harmlöst.



Mycket sömn!



Ute i den stora vida världen.



Rackartyg så långt ögat når...





BUS BUS BUS!
Alice har blivit hög och når numera upp i de flesta höjder vilket
resulterat i att vi inte alltid får ha våra saker ifred.
Ni som har vinthundar vet vad jag pratar om, de är liksom lite mer som katter.
De har ingen som helst förståelse för att en hund inte ska
klättra eller ta sig fram lite varstans...
Vilket gör att jag ÄLSKAR mina vinthundar!!
Jag tror inte vi har haft en hel toarulle de senaste 2 månaderna.

*Hon har nyligen tagit sönder min fina soffa och även
ändrat lite på inredningen i bilen...

*Innan dess så tyckte hon att min säng behövde tömmas på stoppning...

*Gången innan dess tyckte hon att Rasmus rum behövde möbleras om...

*Om smutstvätten ändå ska tvättas så kan man väl ändå
 passa på att kissa lite i den, eller...

*Om det ligger mat på köksbänken så är det samma sak
som att den är allmän egendom...

*Har matte hundgodis i jackfickan så betyder det att det är självservering...

*Sätter matte solfilm på rutorna i bilen är det till för
att rivas bort så sikten blir bättre...



Annika och Barbro har tagit en del av bilderna.
TACK!


Kommentarer
Postat av: Malin

hmmmm... *rullar med ögonen*

Du vet vad jag tycker & sagt

Fått fram gallret än? bara säg till

så kommer "stränga tanten" o styr upp lite ;o)

Vi kan väl höras imorg ons, efter lunch!

2009-01-27 @ 22:04:48
URL: http://www.madofi.se
Postat av: Anonym

Uj uj...då vet jag vad jag har att vänta med vår nya busfröken......haha....men, om vi har tur är hon lite som Avanti, han har ALDRIG tuggat på annat än tuggeben. Kram!

2009-01-28 @ 21:28:21
Postat av: Larisa

http://www.solentro.se/

Hej på dig o sötnosen Alice!

Hittade denna sida på en blogg.

2009-01-29 @ 18:20:36
Postat av: Maria

Du är utmanad, kolla min blogg!

/Maria

2009-02-06 @ 22:36:22
URL: http://mariaswhippar.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0