FEL hårfärg, utprovning av hundtäcken och biobesök.

Från att ena dagen vara svarthårig till att nästa ha bestämt mig för att bli ljusare.
Tanken från början var att efter blekningen färga håret  brunt med slingor.
Dock så tror jag att jag vill bli blondin, det sägs ju att de har mycket roligare.
*fniss*
Hittills har jag blekt håret fyra gånger...



* Orange * Orange * Orange *



Linda med Avanti provar sig fram bland alla täckena.
Alice har fått på sig ett rött fleecetäcke, lite kort i benen bara.
Malin har varit här med Fido och Kaco med R-Tan och hennes tös.
Challe-Maria har beställt regntäcken till sina whippar Challe och Izac.
Barbro, Alice uppfödare, har beställt och Lill till sina Faraohundar.
Och sist men inte minst har hundarna Pålsson också fått nya täcken.
Flera av våra andra hundkompisar har också fått nya täcken inför höst och vinter.



I dag, onsdag, har jag och Malin varit på bio i Malmö.
"Sex in the City"
*Skitbra*



Malin bjöd på bio och jag på middag!
(Håret efter fyra blekningar)



Reklam och godis!!!
*yammi*

HURTTA HUNDTÄCKEN 175 kr/st "Först till kvarn"

HURTTA Listan är uppdaterad 23/7-2008


Tjohejsan,


Jag har fått hem HURTTA HUNDTÄCKEN i olika utföranden från en väninna som har stängt sin hundbutik.
Jag hjälper henne att sälja täckena för 175 kr/st och i butik kostar de mellan 359-399 kr/st.


ALLT FINNS HEMMA HOS MIG!



Kolla länkarna för bilder och storlekar:
http://www.hurttacollection.com/hurtta.jsp?page=front&lang=se
http://www.fyrbent.se/hurtta_sizes.html







Detta finns kvar:





HURTTA VINTERTÄCKE/VÄRMETÄCKE (Polar):
75 cm - SLUT
65 cm - SLUT
45 cm - SLUT
42 cm -  2 st
36 cm - SLUT
40 cm - 1 st
30 cm - SLUT









HURTTA REGNTÄCKE:
65 cm - SLUT
60 cm - SLUT
50 cm - SLUT
42 cm - 2 st
40 cm - 2 st
36 cm - 2 st
30 cm - 2 st
27 cm - 3 st
24 cm - 2 st










OUTDOOR OVERALL RÖD:
281 - 2 st
301 - 1 st
302 - SLUT

OUTDOOR OVERALL GRÖN:
221 - 1 st
252 - 1 st

OUTDOOR OVERALL BIEGE:
201 - 1 st
221 - 1 st










FLEECE RÖD:
253 - 1 st
451 - 1 st

FLEECE SVART:
201 - 2 st
221 - 2 st
281 - 1 st

Support & fotograf på lydnadstävling i Tollarp

Lydnadstävling på Tollarps Brukshundsklubb den 18 juli.

På fredagen följde jag med Malin och Fido på Lydnadstävling i Tollarp.
Det var Fido´s lydnadsdebut i L1:an.
Det var nästan 50 anmälda ekipage i Lkl 1 uppdelat i 2 grupper.

Väl där slöt Linda med Avanti och Anna med Pelle upp.
Vi hade tur med vädret och tillsammans hade vi väldigt trevligt.

Ingen av mina hundar är lydnadshundar, (hmm...),
så vi fick äran att medverka i teamet som supporter och fotograf.



Samling inför lottningen.




Main, jag och Fido laddar inför tävlingen.
Var och en på sitt eget lilla vis.



Anna, Malin och Linda, som alla tre representerar
Svedala Brukshundsklubb, är ett underbart sällskap.
 Var och en fotogenisk på sitt sätt...



Totalt: 170,5 poäng och 1:a pris med en 3:e plats på pallen för Malin och Fido i L1 (a).
Domare: Anna-Kerstin Svensson.
Läs mer på http://www.madofi.se/



Det gick kanonbra! 174,5 poäng, ett första pris och placerad på pallen som
nr 3 av 18 startande för Linda och Avanti i L1 (b)
Läs mer på http://raveonavanti.blogspot.com/



Summa: 151 poäng. 2:a pris. Placering 11.
Dagens domare: Anna-Kerstin Svensson.
Läs mer på: http://pelleerovraren.blogspot.com/


**********GRATTIS*****GRATTIS*****GRATTIS**********

**********GRATTIS*****GRATTIS*****GRATTIS**********


Tjejerna som representerar Svedala gör det med bravur!

Semesterhelg i småland med massor av kul!! **Låååång blogg**

På torsdagen bestämde vi oss för att lämna Svedala och åka till småland.
Vi behövde lite semester.
Rasmus har jobbat mycket och jag hade lite att fundera över.
Vi hade verkligen trevligt, träffade vänner och hittade på roliga saker!

Nu tjatar de på oss att vi ska flytta till småland och bo på landet.

Under hela helgen målade Rasmus terassen till Peter och mammas hus.
Han var verkligen superduktig!
*Bra jobbat*





---------------------------------------------------------------------------------------------------------------


FREDAG KVÄLL: Tupplur.
Alice och jag är rörande överrens om att det är jobbigt att åka bil långt...



*Mys*


---------------------------------------------------------------------------------------------------------------


LÖRDAG FÖRMIDDAG: Ringträning.
Eftersom Kim och jag ska ställa ut våra hundar i september tänkte vi träna med rekvisita ;-)
Kim har aldrig varit på en hundutställning så vi ville verkligen miljöträna så naturtroget vi kunde.
Så jag byggde helt enkelt upp en utställningsring, -så gott det nu gick...
*fniss*

Hela familjen med barn och hundar fick hjälpa till.
Behöver jag nämna att grannarna funderade lite på vad som hände...
Och vi hade verkligen roligt.
(Vissa bilder är censurerade)



Åskådarplatser, domarhörna, ringmarkeringar och blommor.
Statisterna kommer strax.



"Blandad klass"



Mormor och Fabian i ringen ;-)
Allt för att det ska vara naturtroget...
*hi hi*



Kim och Mira i ringen.
Konstigt, ingen av dem ser så glada ut ;-)
*Träning ger färdighet*
Som duktig hästtjej vet Kim det bättre än de flesta.



Kim och Mira springer i ringen.
*Hejja Hejja*



Kim och Mira prover sig fram.



Alice flyr fältet!


---------------------------------------------------------------------------------------------------------------


LÖRDAG EFTERMIDDAG: Ett välförtjänt dopp.
Efter "utställningen, som Kim med Mira vann, åkte vi till Flyxen och badade hundarna.
*Skönt*



Mira, Kim med sambon Johan på bryggan i Flyxen.



******BUS BUS BUS BUS BUS BUS BUS*****


---------------------------------------------------------------------------------------------------------------


LÖRDAGSKVÄLL: Liveshow
På lördagskvällen bjöd Peter på en enmanshow iklädd sin frus/min mors underkläder...
*Hmmm...*



Alice, i bakgrunden, funderar nog på vart hon har hamnat...


---------------------------------------------------------------------------------------------------------------


LÖRDAGKVÄLL: Regna och hagel.
Sällan har jag varit med om ett syfall som detta.






Efter en stund kom det även hagel.


---------------------------------------------------------------------------------------------------------------


SÖNDAG MIDDAG: Loppis
På söndagen åkte vi till Moheda på Loppis.
*Supertrevligt*



*Saker överallt*



Till och med i träden...


---------------------------------------------------------------------------------------------------------------


SÖNDAG KVÄLL: Finbesök
På söndagen kom hunden Laijka med sin matte och husse på besök.



Laijka är en blandning mellan schäfer och Malle, (Belgiska vallhund).
Supertrevlig glad och busig!



Lillhusse får gröt av matte.
*Mums*



Roger och Alice bekantar sig med varandra!


---------------------------------------------------------------------------------------------------------------


MÅNDAG FÖRMIDDAG: Hemfärden
När vi sätter oss i bilen för att åka hem hoppar Snobben, mammas hund, in i bilen...
Undrar varför...
Vill han fly fältet eller bara sugen på en biltur?


*Ska vi inte köra strax*

Kommande utställningar 2008

Två av mina hjärtan sover...




I kväll har jag bokat in de närmast kommande utställningar som jag och Barbro,
Alice uppfödare, tänkt att Alice och något av hennes syskon ska besöka.
Eftersom att Alice är född den 2 maj och blir 4 månader den 2 september kan
hon ställas i 4-6 månaders klass först då.
Jag ser verkligen fram emot att få följa Alice, (och min), utveckling inom utställningsvärlden.
Nu är det tänkt att vi ska träna och lära oss så mycket vi bara kan så vi tillsammans 
blir ett lite team i utställningsringen.
Bara att hoppas på att vi båda håller måttet.
Sånt vet man ju aldrig, men det får tiden utvisa.
Nu ska vi bara ha kul!

Den första utställningen blir inofficiellt den 6 september på Burlövs Brukshundsklubb.

Den 7 september ska vi till Ljungby och hälsa på Kim och hennes familj.
Då passar vi på att ställa inofficiellt på Ljungbys Brukshundsklubb.

Den 13 september åker vi på vinthundsklubbens utställning i Helsingborg.

Lunds brukshundsklubb har inofficiell utställning den 21 september
och den kommer vi att besöka.

Vi ska till Veberöds Brukshundsklubb som har inofficiell
utställning den 28 september, även den ska vi besöka.


Detta är en bild från Malmö Internationella utställning 2006.
Priserna är Kajsas.

På besök hos mattes pappa, -"morfar"

I går eftermiddag åkte vi till min pappa för att visa Alice och grilla.
Sedan hoppades vi på att bli återinskrivna i testamentet... ;-)
Min pappa bor i det hus som min farmor och farfar byggde för snart 50 år sedan.
Här har jag vuxit upp och jag älskar att vara här.
Tydligen så gör även mina hundar det ;-)



Blommorna utmed gillestugan som står på tomten.



Så var det då dax...
Skulle lilla söta Alice smälta morfars hjärta...



Morfar myser med Alice och hans, redan mjuka hjärta, smällter.
**JIPPI***



Tripp, Trapp, Trull!
Alice, Fabian och Kajsa vilar i skuggan.



På baksidan av huset hjälper Alice och Fabian morfar med grillningen.
*Gott blev det*



Alla har funnit sig väl till rätta. Att mysa i trädgården och bara finnas till, är verkligen underbart!
Morfar godkände Alice och Alice godkände morfar.
*Ler lyckligt*
Det enda som inte riktigt gick hem det var min nya tatuering,
"det är liksom inte hans grej..."



Avsutar med en sommarhälsning fån oss!

Do I need to say more?

Do I need to say more?
"Bilderna talar sitt eget språk"

Att gå på upptäcktsfärd med matte är spännande!
Jag måste bara vila lite i det gröna gräset en lite stund...

**CARPE DIEM**







Alice första LC besök som vi avslutar genom att jag blir utelåst...

I går var Alice med på sin första LC-träning.
*Det ska börjas i tid*

Fabian och Kajsa sprang som licenshundar till de kommande whippetchampisarna!
Alltid lika trevligt att träffa likasinnade, dessutom hade vi ett fantastiskt väder!
Kajsa villade bort sig vid första loppet då trasan inte syntes så bra i det höga gräset.
Banan ändrades sedan något och både Kajsa och Fabian sprang mycket bra lopp.



Vi har turen att kunna använda oss av ett fält i Flyinge.



Alice "träffade" massor av nya hundar och deras mattar  och hussar.
Eftersom hon snart bara är 9 veckor fick hon titta på de 4-benta på avstånd.



Massor av uppmärksamhet fick hon av trevliga hundmänniskor.
"Matte, -hit vill jag åka fler gånger"



Som om det inte var tillräckligt med massa klappar och kel,
så kom Alice mamma Tess och Alice syskon på besök.
Barbro, Alice uppfödare, hjälpte till att passa Alice när det var Kajsa och Fabians tur att springa.
*TACK BARBRO*
Vi träffade också Annika och Ingrid, båda Salukimänniskor och goda vänner till Barbro.
De har följt Tess valpkull från "the begining".



Källornas Eira och Alice gjorde några insattser i "sekretarietet" men tröttnade efter en stund
 och beslöt sig istället för att göra en gemensam insatts hos Eiras matte,
Annelie, nämligen att vila sig.
Det var en spännande dag för dessa små valpar.
De skötte sig utmärkt!



Alice däckade omgående medans Eira fortsatte att
hålla koll på LC fältet så alla skötte sig!

För att avsluta dagen på mindre bra sätt ,så när vi skulle åka hem passade jag
på att låsa in hundar och bilnycklar i bilen...
*Jäv.. Sk..*

Flera ytters hjälpsamma människor försökte hjälpa mig, men tyvärr så gick det inte.
Det tunga artelleriet fick rycka in: Challe-Maria befann sig i Svedala och fick hämta min
reserv nyckel till bilen och köra ut till Flyinge och "rädda" oss.
Behöver jag nämna att jag var den sista som lämnade LC-träningen...
*TACK MARIA"

Dag 2 Med Alice

06.00 tisdagsmorgon

Godmorgon,
*Jäsp*

Nu är kl. 06.00 och jag har varit vaken sedan kl: 04.30.
 *jäsp*
Visserligen, är att sova, inte en av mina bästa sysselsättningar, men ändå...
Vi har varit ute och promenerat, jag, Kajsa, Fabian och så lilla Alice.
Alice med den stora personligheten och de många ideérna!

Kl: 04.30 tyckte hon att nu var det dax att stiga upp och det till
whipparnas stora förskräckelse.
VARFÖR? Kajsa tittar på mig som jag tappat förståndet...
Det ligger kanske något i det...
Jag somnade först vid 01-tiden så det har inte blivit så många
timmars sömn, ännu.
*Ler*

Hundarna har fått frukost och min nästa plan var att Alice ska ut
en sista gång och sedan ska vi återinta sängvärmen, men tji fick jag.
*Skojja på min dojja*
Hon busar fortfarande...
I går morse väckte hon grannen kl. 06.00, något han gärna berättade.
Jag har full förståelse, det låter stundoms som om vi hade en LC-bana inomhus.
*Skratt*

Hela gårdagen har gått bra, förutom detta med att åka bil.
Då gråter Alice som om hennes sista stund var kommen.
Det blev dock bättre och bättre.
Rasmus är mycket duktig, han hjälper till när det finns möjlighet.

Nu är jag trött så ögonen går i kors!
Nu ska vi ut en sväng och sedan sova en liten stund!

08.00
Först nu somnade Alice...

Som att bli småbarnsförälder på nytt.
3,5 timmes valpsysselsättning, härligt!
*Jäsp*

Du underbara lilla goa varelse...

RSS 2.0