LC-Prov 23-24 augusti Sjöbo *regn* *regn* regn* *regn*

Efter veckor av planering var det då äntligen dax för vårt efterlängtade Lure Coursingprov i Sjöbo.
Fabian var inte anmäld, då jag anser att han ändå inte kommer att placera sig.
Han fick däremot vara testhund av banan inför tävlingen.
Och testad det blev han =)
Vi hade lite otur att linan gick av så han fick göra flera omstarter, både lördagen och söndagen.
Fabian: skit i det, bara jag får springa...

Vi hade köpt in ett nytt tält, och tur var väl det.
Under lördagen regnade som aldrig förr så det blev bara ett lopp istället för två lopp.
Så även på söndagen.
Som tur var klarnade det upp på söndags em.

Det fanns massor av fika och mat till försäljning.
Varmt kaffe, the och snask.
*gott*

Whipparna sprang på söndagen.
Kajsa tappade luren och blev nollad.
*ledsen*


Bilder kommer inom kort....

Nya Uppställningsbilder på Alice

Alivce har varit på besök hos extra mormor under helgen.
Jag, Fabian och Kajsa har varit på LC-Prov i Sjöbo.

Eftersom Alice inte fyllt 4 månader ännu så får hon inte visstas på tävlingsområdet.
Hon hade turen att få vara hemma hos sin uppfödare Barbro i Dalby.
Dit kom även Alice mamma Tess uppfödare, Annika Andersson.

Dess två kloka och underbara kvinnor tog nya uppställningsbilder på Alice.
7 veckors bilder/16 veckors bilder.
Foto: Annika Andersson.

TACK!!

 

 

 

Snyggaste salikitösen i hela vida världen!!

Vad händer just nu...

Tiden...
Just nu känns det som tiden bara rusar i väg.
På morgonpromenaden kände jag hur luften börjar förändras, det börjar liksom
"lukta" kallare och lite mer höst...
Låter det klok...
*fniss*


Rasmus börjar bli stor...
Shit, han är över 1.86 cm lång...
Vad tusan hände...
Det var ju bara i går jag följde honom till sin första dag i skolan.
I går blev han klar med sitt första sommarjobb och han fick sin lön.
Jag har sällan sett en så stolt kille!
Ja, vi kan väl säga att jag är nog ännu stoltare...
Jag liksom "flöt på moln"..., (jo, jag vet att det är tekniskt omöjligt, men så kändes det)
*Ler*


Bilder från LC-Träning den 3 augusti.
Att se sig själv på bild känns alltid konstigt.
Här är mitt hår fortfarande "orange", inte vackert.
Här står jag som starter.
Fotograf är Hans Norling.












Jag har världens bästa storarsyster!!
Min storasyster Marie, hon fyllde 40 år i tisdags!
*GRATTIS*
Marie; -jag lovar att visa dig hur vi "ungdomar" har det när vi åker till Kreta för
att fira din och pappas födelsedag...
*Tänker på dig*


Malin!
En mycket god vän till mig fyllde 33 år i torsdags.
Malin, GRATTIS!
*Hurra* Hurra* *Hurra* *Hurra*


Alice har anpassat sig till Pålsson flocken.
Kajsa och Fabian har accepterat henne och tagit henne under
sina vingars beskydd, skönt!
Alice är ett riktigt busfrö, ett helt underbart busfrö!
*Lycklig*


Den 23-24 augusti är det LC-Prov i Sjöbo.
Kajsa ska springa och det ser vi verkligen fram emot.
Att se när dessa underbara hundar springer är något av det vackraste jag vet!


Ommöblering
Ralle och jag har möblerat om i vårt hem.
Det blev superbra!
Han har nu det största rummet med den bästa utsikte :-(
Gissa om han trivs!


IKEA
I onsdags var jag, Christel och Elias på IKEA och shoppade.
"Bara titta", -jo visst.
Vem kan gå på IKEA utan att handla mer än vad man tänkt sig?
INTE jag iaf.
*I love IKEA"


Mitt mål i veckan!
I helgen och i nästa vecka har jag tänkt att jag ska ta nya bilder på Alice.
Både där hon är själv och tillsammans med Kajsa och Fabian.
Hemsidan behöver uppdateras och även Alice växer så det knakar.
*knak knak*


Ha det bäst till nästa gång!

LC-Träning och Hundmänniska

I går, onsdag, var vi på LC-träning i Flyinge!

Alltid lika trevligt!
Allt gick mycket smidigt och vi fick se underbara lopp ifrån allt
från Italiensk vinthund till Greyhounds.
Jag har förälskat mig i en underbart söt och trevlig
Greyhound som heter Ninja.
Hon är helt svart och snabb som vinden.
Dessutom är hennes matte, husse och resten av
hundfamiljen väldigt trevliga!

Kajsa och Ninja sprang ett fantastiskt lopp tillsammans.
Ninja fick sitt licenslopp!
*GRATTIS*
Ska skryta lite: Kajsa gav Ninja en match som heter dyga
 *fniss*







Hundmänniska

Du vet att du är en hundmänniska när...
 

1) Du har fler hundsängar, tuggleksaker, halsband, koppel,
selar och hundburar än du har hundar.

2) Du träffar andra människor med hund och minns hundarnas smeknamn efter 30 sekunder,
men inte lär dig hundägarens namn förrän du träffat dem 2 eller 3 gånger.

3) Du inte tvekar ett ögonblick när det gäller att dela en glasstrut med din hund.

4) Dina föräldrar ger upp tanken på barnbarn och börjar tala om dina hundar
som "dina ungar" eller "dina barn ". (Bonus: De börjar kalla dem "sina hundbarn".)

5) 90 procent av din tid uppkopplad på internet har hundanknytning
(du kollar vad för nytt som dyker upp när du skriver in din hunds ras i sökmotorn,
läser listor, kollar bilder, ljud och FAQ:s, etc.)

6) Du har hundratals bilder av dina hundar på skrivbordet på jobbet, i
 plånboken och så vidare, men inte ett enda av din familj eller dig själv.

7) Ingen vill åka i din bil eftersom de vet att deras kläder
kommer att bli täckta av hundhår.

8) Du stoppar handen i fickan för att hitta småpengar - och tappar hundgodis
och svarta plastpåsar överallt. (Bonus: Du har gjort det här på en finare inrättning.)

9) Du har haft långa och ingående diskussioner med dina vänner om bästa
sättet att klippa hundens klor, men har inte själv fått manikyr eller pedikyr i hela ditt liv.

10) Böcker och filmer är helt förstörda för dig om detaljer med
hundanknytning är felaktiga.

11) Det bästa på hela dagen är tiden du spenderar med din hund.

12) Du ser på urusla filmer bara för att din hunds ras antingen finns i en l
iten roll eller finns med i en 3-sekunders sekvens över en folksamling.

13) Det är hundhår på alla dina kläder, till och med när du just har tvättat dem
eller när de kommer direkt från kemtvätten.

14) Det första dina vänner, arbetskamrater och ytliga bekanta säger till dig när ni
 ses är antingen "Hur mår hundarna?" eller "Hur många hundar har du nu?"

15) De specialbeställda julkorten av dina egna foton föreställer
dina hundar (med eller utan människor).

16) Du glömmer aldrig din hunds födelsedag, men din egen bröllopsdag eller
sambos födelsedag kommer du först ihåg efter en vecka.

(hämtat från www.aktivhund.se/underhallning/hund )

Jag har "stulit" detta från Anna & Pelle  *fniss*
http://pelleerovraren.blogspot.com/

Hurtta Täcken, Havsbad, Hårblekning och LC-Träning

Jag har varit lite slö med att uppdatera bloggen den sista vecka... Hmmm..
*FY SKÄMS!
Tänkte ta igen det i dag, iaf lite granna.

Förutom vårt vardagliga liv med en ny valp har vi haft fullt upp med att sälja
Hurtta täcken, de flesta är nu slut, bara små storlekar kvar!
*PUST*
Hoppas alla som köpt tycker att de har gjort bra köp!
Själv köpte jag 7 st...

Min mamma med plastis har legat med husvagnen på Barsebäckscamping.
Nära till vattnet och trevliga grannar.
Inte långt från deras husvagn bodde en "tokhärlig" whippetfamilj.
Fabian och kompisen har haft fullt upp med att bada och busa.
*JIPPI*
Även Alice fick badat i havet.
Inget hon tyckte var superspännande med dessa busiga killar.
*JAG VILL HA HUSVAGN*





Har även hunnit med att bleka mitt hår en 5:e gång...
Så snart, snart är jag kanske blondin...
Frissören i morgon! -Äntligen!!
*FNISS*

I dag har vi varit och hälsat på Alice uppfödare i Dalby,
Alice har fått rusa omkring med sina syskon och busat.
Hon slockande som bara en uttröttad valp kan göra, mitt i leken...
*PANG*

Sedan har vi varit på LC-Träning i Flyinge.
Alltid lika roligt att träffa människor av samma skrot och korn.
Kajsa fick stanna hemma, löptikar förbjudna att visstas på området!
Fabian sprang först med tjejkompisen Tilda och det gick superfint!
*GLAD MATTE*
Sitt andra lopp gjorde han som licenshund till en annan fin whippettös.
*DUKTIG FABBE*

När vi kom hem så däckade vi alla!
ZZZZZZZZzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzz
Vi hade nog sovit fortfarande om inte Malin var av en annan åsikt...




RSS 2.0