Skyltsöndagen närmar sig


****NYÖPPNING****

 **Salong Hair 4U**

GRATIS

Fotmassage

  

Kl: 13-15

ÖGONFRANS

FÖRLÄNGNING

  

Modellvisning

13.00 + 15.00 + 17.00

  





Just nu!

Skolan
I dag har jag varit i skolan hela dagen.
Vi har haft återbesök på våra EXTREM modeller.
Superkul att träffa kurskamraterna igen.
*Kram på er alla*


Valpar
I dag har min Vimsele´s, (nickname för KIM och min älskade väninna),
hund fått massa massa valpar.
Kolla hennes blogg!
http://www.123minsida.se/kim1
Kim och jag har delat det mesta i livet.
Vi har en mycket speciell vänskap,
en vänskap som jag inte skulle vilja byta bort mot något!


Date
I går var jag och hundarna på en date på Ribban i Malmö.
Han har hund, ser bra ut, trevlig, snäll, omtänksam, 36 år,
lång, mörk och vill dessutom träffa mig igen.
Riktigt trevligt!


Så här kommer mitt NYA visitkort att se ut!



FRAMSIDA



BAKSIDA



Nutrilett
Nu på söndag har jag druckigt Nutrilett i tre veckor.
Börjar kännas lite tjatigt men helt ok.
Jag och Christel väger oss varje söndag.
Vi lägger 50 kr vardera i en burk varje gång och
den som vinner får då hela summan.
I söndags, alltså på två veckor, hade jag gått ner 7 kg.
*JIPPI*





Ha det bäst!

Äntligen bilder från BRISA CAMP

Under hallowen helgen gick jag och några kamrater kurs hos N. F. Edukation.
Vi blev drillade av ett superproffs i Creativs BRISA Gel.
Proffset heter Agneta och kommer från vår huvudstad,
en mycket duktig och intressant tös.
Det var mycket lärorikt och hoppas på samma möjlighet igen
när jag är lite mer varm i kläderna.



Nina Fina och Petra Pink.
Nina äger skolan, N.F. Edukation, och Petra hjälper till med allt!
Denna helgen blev även Petra Pink drillad av Agneta.
Ni är båda super duper dunder fantastiska människor!



Agneta, vårt proffs från Stockholm och vår egen Andrea.
Agneta undervisa i hela världen och bara detta gör att
vår skola får en stämpel att vara BÄST!
Andrea rycker in på skolan under vissa kurser!
Denna helgen var även hon elev.



Ett ROSA gottebord...
Nu kan man fråga sig hur det kan komma sig...
Jo, -Agneta älska nämligen rosa.
ALLT var ROSA denna helg.
T.o.m. Tomten hade fått ROSA benvärmare...
Namnskyltarana var ROSA...
ROSA Ballonger...
ROSA Creativkakor...



Jag och Nina med ROSA godiständer i munnen...
Ok, Ok, jag vet...
Ingen av oss kan liksom hjälpa det...
Det bara blir så... *LER*



Nu till allvaret!!
Agneta är verkligen superduktig!



Snacka om att alla är koncentrerade!!



Agneta undervisar och Andrea fokuserar!



Och vår alltid lika glada Linda!
(Undrar vad hon tänker på... ((Fröken lilla... ha ha))




Här försöker vi alla sätta våra nyfunna kunskaper i verk!
Det var inte det enklaste men övning ger färdighet!



Och så slutligen DIPLOM utdelning!!

*SNÖ* *SNÖ* *SNÖ*

Godmorgon, upp och hoppa!!!
På med långkallingarna, termobyxerna, vantar och mössa!!
Nu är snöööööön här!!

Fabian är på pyjamasparty hos sin tjejpolare Tanja och hennes syskon.
Han älskar att bli ompysslad av fem barn och två katter.
Vi får inte glömma mamma Anna som är minst lika förtjust.
Anna äger salongen där jag skulterar naglar.
I går när jag lämnade honom där så sprang han in och letade upp barnen
och katterna och meddelad att nu var han här, nu kunder kvällens börja.
Han sprang inom köket och åt upp katterna mat,
det hör liksom till att faten ska vara tomma tycker han...
*Fabian är bara underbar*

Alice har bekantat sig med sin första snö, helmysigt!
Hon är lite undrande och tycker det är superkul!
Likaså Kajjan, det spritter i benen på henne!
Kajsa har alltid älskat snön,
(i korta mysiga stunder, sedan är det värme och täcke som gäller...)

I dag ska jag gå på barnkalas, på maskerad.
Christels son, Elias, fyller 6 år.
GRATTIS ELIAS!!

Jag kan visserligen komma som jag är a´la naturall eftersom jag är det
vimsiga spöket jag är, men tänkte ta tillfället i akt och komma med djävulshorn...
*Skratt*




Pappa har ringt och talat om för mig att jag ska vara försiktig när jag kör bil.
Petra, -det har snöat!!
Min underbara pappa är den bästa pappan man kan ha!!
Du kan promenera, du behöver inte köra bil alls, typ...
Hmmm....
Igår sade min son till mig exakt samma sak...
"Jag vill helst inte åka bil när det har snöat, och då inte med dig..."
Ehhmm...
OK, bilen får stå på parkeringen, (iaf ibland...)

Ha det bäst!!


Jag klarade min TENTA!! *JIPPI*

I dag har jag klarat andra och sista delen av min utbildning
som ger mig ett Internationellt Diplom!!
*GLAD*

Den teoretiska biten gick nog bättre än den praktiska, känns det som.
Eftersom Alice inte är helt kry så stannade jag inte kvar tillsammans med
mina kurskamrater för att få ett utlåtande på den praktiska biten.
Jag ville bara hem och ta hand om mitt lilla busfrö.

Nu har jag bara lite småkurser kvar och sedan en ny tenta i
januari på de nya materialen som jag lärt mig!
*SKÖNT*

Det är verkligen skönt att få lite lugn i själen en stund...

Alice på sitt besök på djursjukhuset.

I dag på förmiddagen åkte jag och Christel men hundarna till skogen.
De behövde springa av sig lite och få busa.
När vi parkerade kom Tilda, Kajsa whippet kompis, och hennes Matte Gitte.
Även Nisse var med, Gittes golden retriver.

Att se en stor flock vinthundar, en pudel och så Nisse springa
omkring är verkligen helt underbart.
Kajsa är jätteglad för att vi hittat Tilda och Nisse.
Fabian gör som vanligt sitt bästa för att hänga med...
*Massa bus*

Under busets gång skadar sig Alice och blir halt.
Som den salukitös hon är så låter hon hela skogen höra att hon har ont.
Vi vänder tillbaka till bilen och Alice får vara i absolut stillhet under några timmar.
När hon sedan fortfarande haltar så tar jag det säkra före det osäkra
och kör in henne till djursjukhuset så de får gå igenom henne där.

Veterinären anser att de inte behöver röntga utan nu ska hon
vila och få antiinflamatoriskt och smärtstillande.
Koppelpromenader och massa mys.

Nu har vi ätit kvällsmat och hundarna sover.

Jag ska sätta mig och plugga inför morgondagens tenta!

Ha det bäst!

NYTT Material & **Elevpris**

Glasfiber & Extreme

Till dig som vill förstärka din naturliga nagel och vill ha
ett supertunt konstmaterial.
Även där Gel av en eller annan anledning inte fungerar!
Vill du testa något nytt och häftigt och få vackar naturliga naglar!

Finns att få både i naturell och franskt.

***ELEVPRIS***

***350 kr t.o.m. den 15 december***

BOKA NU!!


Extreme

Ett lätt, snabbt och smidigt system där du arbetar med pulver och resin.
Otroligt vackert som förstärkning på en naturlig nagel.
Även som förlängning med tippar.


Glasfiber
Ett vackert och naturligt material där du arbetar med väv och resin.
Inga starka dofter, lättarbetat och lättfilat.
Med glasfiber kan du även laga sprickor i en naturlig nagel.



VÄLKOMMEN!!

[email protected]
0709-32 42 58

Selma, Alice syster har flyttat till Svedala *JIPP*

I dag har Selma, Alice kullsyster, flyttat till Svedala!
*JIPPI*

För en tid sedan följde Christel med mig till Alice uppfödare i Dalby.
Där träffar hon sin blivande hund.
*Kärlek uppstår*


Christel och Selma vid sin första träff.









Efter lite planering och längtan bor nu Selma granne med oss!
Hon är verkligen lika underbar och fin som Alice.
Båda töserna är mycket stabila och påhittiga.
*Kram på er*

Välkommen till Svedala Selma och lycka till Christel!


Bilden ovan kommer från ett av mina besök hos
 Alice innan jag hämtade hem henne!



Malmö Valp 9/11-2008 *ALICE*

Så var det då dax för Malmö Valp 2008.
Jag, Alice, Christel och Elias packar in oss i bilen och åker till storstaden!
Jag hade anmält Alice och jag såg verkligen fram emot den.
Jag tycker verkligen att det skulle vara skitkul att vara lika duktig
som en handler men det är inte riktigt min grej...
Det är som om jag glömmer att jag blir lika nervös varje
gång jag ska in i ringen...
I vanligfall är jag bra på att prata men när jag blir nervös
går munnen på mig i ett...
*BLÄÄÄÄ*

Jag började att ställa henne och sedan tog en underbar
och rutinerad Salukidam över!
TACK Annika!

Jenny Helming kom och var supporter,
hon skulle också kolla in whipparna som var efter salukisarna.
*Kul att se dig igen, vi ses på onsdag*

Det var Alice första inomhus utställning så hon hade verkligen
många intryck att sortera och undersöka.
All eloge till henne och hennes syskon, de klarade det med bravur.
Jag fick även handlat massor av hundben och hundleksaker!
*Toppen tycker hundarna Pålsson*

Alice fick mycket bra kritik.
Hon höll fram till 5+6 plats.
Fyra tika placerade sig av 10-11 st.
Totalt 19 Salukivalpar.

Jag har fått många fina tipps på hur jag ska ställe en
mycket envis salukitös med en vilja av järn.
Barbra, Alice uppfödare, säger att Alice är bortskämd...
Har ingen aning om vad hon talr om...
*SKRATT*
Hellre bortskämd än bortskrämd, eller hur?
*LER*

Kajsa var hemma och hade kompisen Tess på besök.
Rasmus gjorde en insatts och tog hand om dem under dagen.
*TACK RALLE*

Fabian Bus var hemma hos sin nyfinna vän Tanja och hennes familj.
Han var på pyjamasparty hela helgen!
Han blir ompysslad av fem härliga barn och två katter.
Han är med vid matlagningen och blir rastad i skogen varje dag,
kan det bli bättre?

I morgon ska jag till skolan!

Ha det bäst!!

Halvvägs... *LER*

-Petra, du borde uppdatera din blogg mycket oftare...
Säger en underbar häxa... *Ler*
*Häxan heter Iia Fia*

Jo, jag vet...
Just nu känns det bara som tiden rusar i väg,
någon mer än jag som känner så?
Det var bara "i går" man kunde gå i kjol och sandaler
och nu har jag letat fram mössa och vantar.., shit vad tiden går snabbt!

Förra helgen var jag och några skolkamrater på BRISA Camp.
Vi blev drillade en hel helg av Agneta som är ett superproffs i creativmaterial.
Många bra tipps fick vi och de har jag börjat att annamma.
Det kommer massor av bilder från det lite senare i kväll, om tiden räcker till *asg*

I dag har jag några modeller och i morgon ska Alíce ställas ut på Malmö valp.
Det ska verkligen bli kul!

I fredag var Linda på salongen och jag fick långa fina naglar, tack Linda.
I går kom Ninna hit och fick nya naglar och jag fick BLING BLING fransar!
Tack Ninna!
*JIPPI*

Nu måste jag i väg!

RSS 2.0