Alice på sitt besök på djursjukhuset.

I dag på förmiddagen åkte jag och Christel men hundarna till skogen.
De behövde springa av sig lite och få busa.
När vi parkerade kom Tilda, Kajsa whippet kompis, och hennes Matte Gitte.
Även Nisse var med, Gittes golden retriver.

Att se en stor flock vinthundar, en pudel och så Nisse springa
omkring är verkligen helt underbart.
Kajsa är jätteglad för att vi hittat Tilda och Nisse.
Fabian gör som vanligt sitt bästa för att hänga med...
*Massa bus*

Under busets gång skadar sig Alice och blir halt.
Som den salukitös hon är så låter hon hela skogen höra att hon har ont.
Vi vänder tillbaka till bilen och Alice får vara i absolut stillhet under några timmar.
När hon sedan fortfarande haltar så tar jag det säkra före det osäkra
och kör in henne till djursjukhuset så de får gå igenom henne där.

Veterinären anser att de inte behöver röntga utan nu ska hon
vila och få antiinflamatoriskt och smärtstillande.
Koppelpromenader och massa mys.

Nu har vi ätit kvällsmat och hundarna sover.

Jag ska sätta mig och plugga inför morgondagens tenta!

Ha det bäst!

Kommentarer
Postat av: ninna

åhh stackars liten :-(

krya på sig måste hon.

önskar STORT lycka till imorgon på din tenta. tänker på dig.

Men det fixar du galant.

Massa Kramar

2008-11-17 @ 19:52:36
URL: http://www.frureimers.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0