Gillar du Blåbärs- eller Hallonfil... ;-)

För att göra en lång historia kort och lite rolig så ska jag berätta
hur jag blev väckt i lördags.
Jag ska redan nu i början av texten avslöja en del av poängen.

Gillar du blåbärsfil så gillar du killar.
Gillar du hallonfil så gillar du tjejer.

Tydligen ett allmän vedertaget begrepp för många andra men inte för mig.
För mig innebärt det, iaf fram tills nu, frukost!
MAT!




En av mina absoluta bästa vänner och barndomskamrater
gillar både blåbärs och hallonfil.

COOLT
Tänk att hennes chans att hitta en partner ökar med det dubbla!
"You go girl"

Så, alltså denna lördag ringer min mamma och väcker mig 13.45.
Man skulle kunna påstå att jag behövde sovmorgon -)

MAMMA:
-Petra, visste du att Kim slutat äta blåbärsfl!!!

JAG:
-Jäsp! Va? Jag bryr mig inte om vad Kim äter till frukost.... Öhhhh...

MAMMA:
Frukost?

JAG:
Ringer du och väcker mig för att berätta vad hon väljer att äta.

MAMMA:
Nej, de är slut mellan henne och hennes sambo.

JAG:
Men vad har det med filmjölk att göra?

Ja, ni kan ju själv föreställa er hur detta samtal har gått till innan jag fattar vad
innebörden på de olika filsmakerna innebär...


Jag vill samtidigt säga att jag hoppas att Kim och Johan verkligen blir ett par igen!
Ni är fantastiska båda två!!

Kommentarer
Postat av: Anna & Pelle

Även jag som jobbar med liknande ämne hade ingen aning om detta filmjölks-språk! Varför inte säga som det är istället för ha omskrivningar?

Hoppas allt är bra med dig, f-låt jag har varit så dålig på att komma och hälsa på dig!



Kramen på dig din toka.

Ps: mina ögonbryn behöver dig desperat...

2009-02-23 @ 08:35:36
URL: http://pelleerovraren.blogspot.com
Postat av: Kim

Hmm... Toka!!! Kanske inte så vedertaget.. Bara jag som har skrivit lite metaforer ju...

Men det var ju faktiskt jordgubb o inte hallon fil.

puss på dig mitt lilla plommon

2009-02-25 @ 11:02:21
URL: http://www.123minsida.se/kim1

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0